Dag 14: Death Valley en Las Vegas Strip

24 mei 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We stonden vandaag iets later op dan normaal, na het ontbijt zijn we richting Death Valley gereden. Nu hoor ik mensen denken, je zit al in Las Vegas... en toch verlaat je Las Vegas. Dat klopt, maar Death Valley stond hoog op ons verlanglijstje van parken die we graag wouden bezoeken. Plus we hebben natuurlijk vanavond en morgen nog om Las Vegas onveilig te maken! Death Valley is een dal in de Verenigde Staten dat samen met de omgeving deel uitmaakt van Death Valley National Park. Het is voor het overgrote deel gelegen in de staat Californië en voor een klein deel in de staat Nevada. Het dal is omringd door bergen en maakt deel uit van de Grote Bekken. Death Valley National Park is een woestijngebied met zoutvlakten, rotsformaties, canyons, zandduinen en bergen.

Death Valley (7)I

Het was een rit van ongeveer 2,5 uur naar onze eerste stop Badwater Basin. Badwater is een gebied in Death Valley, dat genoteerd staat als het laagste punt in Noord-Amerika, 85,5 m onder de zeespiegel. De plaats zelf bestaat uit een kleine poel. De grote hoeveelheid zout zorgt er echter voor dat het water in de poel niet drinkbaar is, vandaar de naam "Badwater". Het was één grote zoutvlakte.

Death Valley (10) Death Valley (9)  Death Valley (3) Death Valley (6)

Vervolgens hebben we een tocht gelopen door de hitte van Death Valley.

Stukje verder zijn we gestopt bij het Zabriskie Point. Daar heb je een prachtig uitzicht op de Badlands. Het is één van de heetste plekken op aarde en wordt gekenmerkt door zijn pastelkleurige golvende duinlandschap waar zo goed als niets leeft.

Death Valley (4) Death Valley (11)

Nog zo'n 30 km. verderop was toch het letterlijk en figuurlijk gezien het hoogtepunt van Death Valley: Dante's View! Je krijgt vanuit dit punt een fantastisch uitzicht op Death Valley.

Death Valley (1)

En toen was het weer tijd om terug te gaan richting Las Vegas. We hebben onderweg nog even wat gegeten bij de grote M, en na wat zoekwerk kwamen we weer aan bij ons hotel. We hebben ons opgefrist en zijn toen de Strip op gegaan. Wat een licht overal en wat een kermis. Alle bekende hotels kwamen voorbij: New York New York met een achtbaan, replica's van het Vrijheidsbeeld en de Empire State Building. Paris met een kopie van de Eiffeltoren, de MGM Grand, Ceasars Palace en natuurlijk de Bellagio met de wereldberoemde fonteinshow. (Zie video) Rond middernacht zijn we weer terug gelopen naar ons hotel! Slaap lekker, morgen gaan we  naar de Hooverdam en gokken (lees: onze vakantie terugverdienen) in Las Vegas! ;-)

Las Vegas (5) Las Vegas (4) Las Vegas (2)

1. Els:
    25 mei 2016
    Journey of a lifetime . En ik ben echt niet jaloers hoor, helemaaaaaal niet.....
    Geniet er nog van, geniet ik een beetje mee van de verhalen