Dag 15: Hoover Dam

25 mei 2016 - Hoover Dam, Arizona, Verenigde Staten

Vanochtend maar is lekker relaxed begonnen, het is tenslotte vakantie. Vegas staat ook bekend om haar eet buffetten. Omdat we al bijna 14 dagen op een houtje hadden gebeten was het tijd om de nodige calorieën naar binnen te werken. Om die reden een dagkaart gehaald waarmee je onbeperkt ontbijt, lunch en avondeten konden nuttigen. God alle machtig wat een eten. We beginnen het verslag met het ontbijt. Henk was weer druk op zoek naar de harde Duitse bolletjes maar helaas opnieuw geen broodjes. Maar aan eten geen gebrek: Amerikaans, Engels, Aziatisch en Mexicaans ontbijt. Van pannenkoeken, gebakken aardappelen, allerlei soorten eieren, fruit en toetjes. Niet normaal veel en lekker. Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt voor een laatste roadtrip met de auto.

Rond 12:15 uur kwamen we aan bij de Hoover Dam. De Hoover Dam, ook wel bekend als de Boulder Dam naar de op 12 km afstand gelegen plaats Boulder (Boulder City), is een betonnen boogdam in de Colorado River ter hoogte van de Black Canyon (op de grens tussen de Amerikaanse staten Arizona en Nevada)

Hoover Dam (6) Hoover Dam (1) Hoover Dam (2)

Na een uurtje te hebben rondgelopen wordt het tijd om onze huurauto weer in te gaan leveren! We tanken de auto af en leveren deze in bij een gigantische  parkeergarage. De teller is blijven steken op 2648,6 mijl, omgerekend 4262,508 km. Dat is gemiddeld ongeveer 325 km per dag. Daarna was nog even een stukje lopen naar ons hotel. In het Luxor hotel (daar gold de eet-pas ook voor!) nog even wat gedronken en geluncht, we blijven natuurlijk wel echte Nederlanders...de kosten voor de eet-pas moeten er wel worden uitgehaald. Na het eten hebben we onze hotelkamer even opgezocht om onze koffers alvast in te pakken voor morgen.

Las Vegas (2) Las Vegas (1)  Rond 19.00 uur voor de laatste keer de Casino vloer overgelopen en nog even snel gebruik gemaakt van onze eetpas. Opnieuw keus genoeg aan eten en drinken. Rond 21:30 uur zijn we richting onze kamer gelopen. Het avontuur aan de westkust zit er nu op. Morgenvroeg om 2:30 uur gaat de wekker, ons vliegtuig richting New York vertrekt om 6:00 uur! Tot morgen iedereen, dan zitten we aan de oostkust.

1. Marco:
    26 mei 2016
    wat een gave route he, ik heb bijna dezelfde route ook gedaan.

Death Vallley is wel errrugggghhhh warm he

Geniet er nog van !!!
  2. Marian Berends:
    26 mei 2016
    Veel plezier in de City we wachten weer op de mooie foto's
  3. Willem Tesselaar:
    26 mei 2016
    Fantastische mooie foto's en video's en goede reis naar the Big Apple
  4. Carina:
    26 mei 2016
    Allemachtig wat een prachtige foto's weer en bij het zien van Death Valley kreeg ik het ook erggg warm!!!! Nog heel veel plezier en goede reis de laatste paar dagen.
  5. Ada Tesselaar:
    26 mei 2016
    Geweldig mooie foto's en de filmpjes niet te vergeten, vooral met de bijpassende muziek.
    Top gedaan !!! Nog veel plezier in New York !!!