Dag 13: Zion National Park en Las Vegas

23 mei 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

We hadden vandaag om 7:30 uur de wekker gezet. Na het ontbijt de koelbox weer volgegooid met ijs en de auto weer ingepakt voor een van onze laatste autoritten van deze vakantie. We laten Bryce Canyon achter ons en vertrekken richting het laatste nationale park van onze vakantie: Zion National Park! Zion ligt in het zuidwesten van de Amerikaanse staat Utah. Het is een behoorlijk drukbezocht park, met jaarlijks meer dan 2,5 miljoen bezoekers. Zion staat vooral bekend om zijn canyons, maar er zijn ook groene bossen, droge woestijnachtige gebieden, hoge uitzichtpunten en diepe dalen.

Zion National Park (9)

Onderweg zagen we ook nog een paar gekke Amerikaanse herten liggen langs de kant van weg, ze lagen op hun rug te 'genieten' van de zon.

Zion National Park (1)
De rit er doorheen was al een hoogtepunt op zich, we hebben toen besloten om de Canyon Overlook Trail te lopen.

Zion National Park (2) Zion National Park (4)

Het was een prachtige tocht langs rotspartijen, cactussen en bomen met aan het einde een schitterend uitzicht over de vallei! De Dessert in Burgers Zoo is er niks bij. Gisteren vonden we Bryce Canyon nog het mooiste nationale park, maar nu heeft Zion toch wel stiekem onze voorkeur.

Zion National Park (10) Zion National Park (11)

We verlaten Zion National Park en stellen onze TomTom in op Las Vegas. Het is een ritje van ongeveer 3,5 uur. We hebben nog even in de file gestaan vanwege wegwerkzaamheden. In Las Vegas zijn we eerst nog langs de wereldberoemde Silver & Gold Pawn Shop geweest, bekend van het programma Pawn Stars. We hebben ook nog even binnen gekeken, het is allemaal erg klein en de heren waren er natuurlijk zelf niet aanwezig.

Pawn Shop (2)

Daarna hebben we ons hotel opgezocht. Het Excalibur Hotel is voor de komende 3 nachten ons paleis in Las Vegas. We hebben de auto uitgepakt en ingecheckt. We kregen een kamer op de begane grond toegewezen, een beetje jammer natuurlijk bij een hotel met 28 verdiepingen! Op de kamer 'hoorden' we gelijk een rare bromtoon van een generator buiten, toen maar gelijk gevraagd of we een andere kamer konden krijgen. Gelukkig was dit mogelijk, kamer  7171 op de 7e verdieping... het uitzicht was gelijk ook een stuk beter.

Las Vegas Las Vegas (2)

We hebben ons even opgefrist en zijn toen het hotel wezen ontdekken. Wat een gekkenhuis aan gokkasten en speeltafels. Echt een kermis op zich. Het Excalibur hotel is gekoppeld aan twee anderen hotels. Het Luxor en de Mandalay Bay. We waren er even door heen gelopen maar waren toen de we al kwijt... zo groot is het! Na even wat navragen kwamen we terug in ons eigen hotel, toen nog snel  het verslag op internet gezet! Morgen staat een dagje Death Valley en de Hooverdam op het programma.

1. Vanessa:
    25 mei 2016
    Jeetje wat een super mooie foto's en verhalen zeg! Ben echt stinkend jaloers!! Nog even genieten voor jullie terugkomen in het "saaie"' NL. Viel spass nog!