Dag 16: New York City - Times Square

26 mei 2016 - New York City, Verenigde Staten

We stonden vanochtend heel vroeg op. Om 2:30 uur ging de wekker al weer. Het was tijd om Las Vegas te verlaten. We hebben de koffer en tas gepakt en zijn met een taxi naar het vliegveld gereden. We vliegen met Delta Airlines naar JFK Airport in New York. Ons vliegtuig DL2405 vertrok exact om 5:57 uur. De vlucht duurde 4:28 minuten. We kwamen om 14:07 uur lokale  tijd aan in New York. Aan de oostkust is de tijdzone weer anders. Daar gaat de tijd 3 uur vooruit.

Vlucht DL2405

We hebben de koffers opgehaald en zijn met de Airshuttle richting het metrostation Jamaica gegaan. Van daaruit hebben we de metro gepakt richting Manhattan. Na één overstap kwamen we terecht bij 42nd Street - Bryant Park. Vanuit daar is het een klein stukje lopen naar ons hotel St James.

Het hotel ligt centraal gelegen. Als we namelijk de straat uitlopen komen we op Times Square terecht.

Times Square (1)

We hebben ons ingecheckt en de koffers naar de kamer gebracht. Nadat we ons wat hadden opgefrist zijn we Times Square wezen verkennen. We hebben ook gelijk maar even de New York Pass voor morgen opgehaald. Met deze pass kan je een dag lang meer dan 80 attracties bezoeken, natuurlijk kunnen we ze niet alle 80 bezichtigen maar 5 daarvan staan zeker op ons lijstje. Maar hier lees je morgen alles over.

Times Square (3) Times Square (2)

Nadat we de Pass opgehaald hadden hebben we even wat gegeten en zijn toen even door Times Square gelopen. Rond 21.00 uur vonden we het mooi geweest omdat we vanaf 2:30 uur al op zijn en morgenvroeg wacht weer een drukke dag.

Times Square (5)

1. Carina:
    27 mei 2016
    Geniet nog van NY en een goede reis naar huis.