Dag 17: The City that never sleeps!

27 mei 2016 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag weer vroeg op gestaan want het zou een drukke dag gaan worden! We hadden een New York pas gehaald, daar moet je dan ook goed gebruik van maken. Onze eerste stop was bij Rockerfeller Center, ook wel Top of the Rock genoemd.

Top of the Rock

Op de weg naar boven zie je een prachtige lichtshow op het plafond van de lift. Je stapt dan uit op de 86e verdieping met de tekst: welcome to the top of the rock. En dan zie je het fantastische uitzicht op New York.

Top of the Rock (2)

Na 100 foto's (we zijn net chinezen) te hebben genomen, zijn we verder gegaan met de big bus Tour. Die bracht ons verder door New York, we gingen downtown en zijn bij het 9/11 Memorial punt uitgestapt. We hebben daar het museum bezocht, daar wordt je echt stil van... erg indrukwekkend!

911 (2) 911

Na het 9/11 memorial zijn we verder gegaan met de big bus om de route door New York te vervolgen. De terugweg richting Times Square verliep moeizaam. Het was gigantisch druk in New York. Dat kwam omdat het een feestweekend was in Amerika, ze vieren maandag nl. Memorialday.

Liberty Library

Na een tocht van bijna anderhalf in de brandende zon kwamen we aan op Times Square bij het beginpunt van de bus tour.

Flat Iron Building

Daar hebben we even wat tijd voor ons zelf genomen. Henk ging even terug naar de hotelkamer om zich te douchen, Marcel ging even naar een Star Wars Costume Expedition op Times Square. Hier werden allemaal costumes uit de filmreeks tentoongesteld, en ik als filmnerd vond dat natuurlijk zeer interessant.

Star Wars

Drie kwartier later zijn we samen weer op stap gegaan. Onderweg kwamen we toevallig nog Michail Gorbatsjov en Julia Roberts tegen. Ze hadden beide nog nooit een echte man van 2 meter gezien, ze wilden daarom beide graag met Henk op de foto!

Madame Tussauds (2)

Na de photoshoot zijn we verder gelopen om wat te eten. Als laatste avondmaal hebben we een echte New Yorkse pizza gegeten bij John's Pizza, aan 1 pizza had je met zijn tweeën meer dan voldoende! We hadden zo'n trek dat we vergeten zijn om er een foto van te maken voor het verslag.

Na het eten werd het tijd (het was inmiddels donker geworden) voor onze laatste activiteit van onze vakantie: The Empire State Building. Het was een stukje lopen maar dat vonden we niet erg, dan kon de pizza mooi zakken. Aangekomen bij de Empire State Building stond er eerst een gigantische wachtrij om tickets te halen, later nog de zelfde wachtrij om de lift in te stappen. Een klein uurtje later stapten we dan eindelijk de lift in, de lift ging maar tot de 80e verdieping. Het gebouw is echter 102 verdiepingen hoog, wij hadden echter kaarten voor de 86e verdieping. We hadden dus 2 mogelijkheden, of weer in de rij gaan staan voor de lift... of de laatste 6 verdiepingen met de trap. Wij jonge goden kozen natuurlijk voor de trap, 6 verdiepingen later stonden we eindelijk buiten te genieten van de verlichte stad.

Empire State  (2)

Opnieuw een prachtig uitzicht over de Cty that never Sleeps. Na een half uur de camera vol geschoten te hebben, keerden we terug naar ons hotel. Onze laatste nacht in de United States...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rik namens ICT Zozijn:
    30 mei 2016
    Geweldig mannen. Tot straks...