Dag 12: Bryce Canyon National Park

22 mei 2016 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we vroeg wakker. Henk fluisterde heel zachtjes: 1-1 sorry Marcel, dus mijn ochtend kon niet meer stuk!!! Pfff. Bij deze willen we iedereen die de Eagles een warm hart toedraagt feliciteren met het behalen van de eredivisie. We hebben rustig ontbeten en hebben toen de auto weer ingepakt. Vandaag vertrekken we richting Bryce Canyon.

In het plaatsje Kanab kon Henk de spanning niet meer aan hij wilde weten wat Willem II tegen NAC had gemaakt! We hebben bij de McDonald's de WiFi aangeslingerd..... en yesss Willem II had gewonnen. Dus er is nog hoop voor de Graafschap. Eenmaal aangekomen in Bryce Canyon staat onze teller net over de 2000 mijl. We hebben deze vakantie rond de 3200 kilometer afgelegd met de Kia Sportage. In Page was het ongeveer 18 graden toe we wegreden maar in Bryce Canyon is het toch iets frisser, rond de 14 graden. Maar het zonnetje scheen wel lekker, dus we mochten niet klagen!

Bryce Canyon (2) Bryce Canyon (14)

Bryce Canyon is een Nationaal Park gelegen in het zuidwesten van de Amerikaanse staat Utah. Bryce Canyon is beroemd om zijn unieke geologische rotsformaties. De afgesleten toppen zorgen voor prachtige formaties die in het zonlicht erg mysterieus lijken. De zon zorgt voor schakeringen van de kleuren van de rotsen. De kleuren variëren van roze naar oranje.

Bryce Canyon (16)

We hadden de hele dag om Bryce Canyon te bezoeken en dat hebben we dan ook gedaan.

Bryce Canyon (4) Bryce Canyon (12)

Bryce Canyon (5)

We hebben bij de Sunrise Point de bekende Navajo Loop gelopen. Je loopt zigzaggend naar beneden, Wall Street in. Dat is een smalle canyon waarin een aantal grote Douglassparren staan. Deze mooie en zeer populaire trail komt o.a. langs de bekende rotsformatie Thor's Hammer. Het is een redelijk inspannende tocht. Het is een erg stijle klim terug naar boven. Maar we hebben het overleefd.

Bryce Canyon (13)
We hebben daarnaast ook bijna elk mogelijk uitzicht punt bezocht van de Canyon. De ene nog hoger dan de ander met als hoogste punt de Rainbow Point. Deze is 9115 feet oftewel 2778 meter hoog.

Bryce Canyon (6) Bryce Canyon (15)

Vanaf het hoogste punt  zijn we terug gereden door  naar ons hotel, dat  trouwens aan de rand van het nationale park ligt. We hebben nog even inkopen gedaan in de General store aan de overkant van de straat. En dat was alweer een hele  mooie dag in de USA.

1. Petra:
    23 mei 2016
    Hoi tes, mooi verhaal weer! Ik heb gisteren na afloop van de wedstrijd Jeroen om zijn shirt voor jou gevraagd, maar ze hebben dinsdag nog een oefenwedstrijd en mochten het voor die tijd niet weggeven.
  2. Carina:
    23 mei 2016
    Wat een schitterende foto's allemachtig! Geniet er nog van.
  3. Diane de Greef:
    23 mei 2016
    Leve de wifi of niet Henk!!