Dag 11: Antelope Canyon en Horseshoe Bend

21 mei 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We hadden dit keer een hotel waar het ontbijt inbegrepen zat. Henk had gehoopt op lekkere harde Duitse broodjes maar helaas! Droog brood, toast en zoete muffins stonden op het menu. We zijn na het ontbijt de auto ingestapt en richting Page gereden. Daar stond de Antelope Canyon op ons te wachten. Antelope wat??

Antelope Canyon bestaat uit twee kleine canyons, genaamd Lower Antelope Canyon en Upper Antelope Canyon. Het gaat hier om zogenaamde slot canyons. Dit zijn smalle kloven die door water of modder zijn uitgesleten. De Antelope Canyons liggen in een Navajoreservaat in de buurt van het dorp Page in Arizona, vlak bij Lake Powell.

Wij hebben gekozen om de Lower Canyon te bezichtigen bij Ken's Tours. We gingen samen met een gids de woestijn in en daalde vervolgens met een steile trap de kloof binnen.

Antelope Canyon (2)

De kloof is 1 kilometer lang met prachtige rotsformaties. En met het binnenkomende zonlicht is het echt schitterend om er door heen te wandelen. Kunnen jullie het oude Windows XP wallpaper nog herinneren van die rood/oranje gesteente? De foto's spreken voor zich.

Antelope Canyon (5)

Antelope Canyon (3)

Antelope Canyon (4)

Het waaide vandaag weer flink en dat hebben we gemerkt. Daardat de Canyon midden in de woestijn lag waaide al het zand de Canyon in. Overal zat het zand. In de neus, oren en in de haren. Tenminste Henk, want ik heb niet haar meer over. ;-).

Antelope Canyon (1)

Buiten de Canyon lagen nog enkele dinosaurus voetstappen in het gesteente. We hebben onze top gids Cruise (geen familie van ...) bedankt en zijn toen weer in de auto gestapt.

Antelope Canyon (6)

We zijn dat enkele kilometers verder gereden naar Horseshoe Bend. En nee dat heeft niks met paarden te maken. Horseshoe Bend is een hoefijzervormige meander van de rivier de Colorado nabij Page. We hebben de auto in het zand geparkeerd en zijn toen richting de mensenmassa gelopen. En wat je dan aantreft is niet te omschrijven mooi. En type er verder niks over de foto's en video zeggen genoeg.

Horseshoe Bend (1)  Horseshoe Bend (3) Horseshoe Bend (2)

Nadat we opnieuw gezandstraald waren hebben we even het hotel opgezocht. Eerst even het zand uit alle hoeken en gaten verwijderen onder de douche. Fris en fruitig zijn we nog even naar de Glen Canyondam gegaan. De Glen Canyondam is een betonnen boogstuwdam op de Colorado-rivier. De Glen Canyondam is 216 meter hoog (178 meter boven de rivier), 475 meter lang en 91 meter breed.

Glen Canyondam (1) Glen Canyondam (2)

We hebben daarna de auto nog even volgetankt en hebben bij Walmart nog even inkopen gedaan voor de laatste paar dagen. Morgen staat er een rit van 2,5 uur op het programma richting Bryce Canyon. We hebben vanuit ons terras bij de hotelkamer kunnen genieten van de zonsondergang. Ook jullie kunnen hiervan genieten. Zie de laatste video. Tot Morgen!!

1. Willem Tesselaar:
    22 mei 2016
    Prachtige beelden en video vooral de zonsondergang met timelaps super gaaf en weer mooie muziek erbij , have fun
  2. Diane de Greef:
    22 mei 2016
    Alles is weer prachtig gemaakt hoor, jongens!! En die romantische zonsondergang..hhaha..
  3. Joke en Hans:
    22 mei 2016
    ook ff een berichtje van ons...wat mooi allemaal mooi daar in THE USA
    geniet er nog van én ook benieuwd naar al die niet getoonde foto's

En die die zandstralen ... scheelt weer een dure peeling :)
  4. Ada Tesselaar:
    22 mei 2016
    GEWELDIGE !!!!! mooie foto's krijgen wij te zien zeg !!! Super en dan nog die mooie zonsondergang met die mooie filmmuziek erbij... echt heel mooi ....!!!