Dag 1: The Journey Begins

11 mei 2016 - San Francisco International Airport, Verenigde Staten

Het was vanochtend vroeg opstaan. We hadden om 5:30 uur afgesproken om vanuit Harfsen te vertrekken richting de stad zonder 'titel'. We kwamen rond 7:15 uur aan op Schiphol. Daar hebben we de tickets uitgeprint en de koffers voorzien van labels, 8 poortjes verder kwamen we aan in de vertrekhal. Ons vliegtuig met vluchtnummer KL 605 stond klaar bij Gate E17. Om 9:50 uur vertrokken we over de grote plas richting San Francisco!

Flight KL605

Na een relaxte vlucht (zelfs voor de 2-meterman) van ruim 10,5 uur kwamen we dan eindelijk aan op Amerikaans grondgebied!

Welcome to San Francisco

Vanaf het vliegveld de metro gepakt richting het centrum van San Francisco. Ons eerste hotel (het Best Western Hotel Americana) ligt nl. gelijk om de hoek van het metrostation. We hebben ons gelijk ingecheckt en wat opgefrist, bijna 11 uur in het vliegtuig gaat je nl. toch wel in je kleren zitten.

We hebben bij Subway snel even een half stokbrood naar binnen gewerkt en zijn toen gaan wandelen in de stad. Want ons gelijk opviel is de hoeveelheid rotzooi en het aantal zwervers. Maar met een boerenzoon en een superboer samen op pad moet dat geen problemen opleveren.

We hebben even stilgestaan bij de beroemde kabeltrams van San Francisco. Ook hebben we nog even door een gedeelte van Chinatown gelopen.

Kabeltram2 Chinatown2

We keken op de klok en merkte dat we al meer dan 24 uur op waren. We hebben wat inkopen gedaan en zijn toen weer terug gelopen naar ons hotel. Morgen staat er een drukke dag voor de boeg. We moeten namelijk vroeg uit de veren voor het bezoek aan het beroemdste gevangenis van de wereld. Alcatraz! Tot morgen!

1. Marco:
    Mannen goedemorgen,

Een hele fijne reis gewenst met mooie ervaringen !

Ik ga jullie volgen

Groeten Marco
  2. Miranda:
    11 mei 2016
    Heel veel plezier! Lekker genieten van al het moois dat jullie gaan zien!
  3. Marian Berends:
    11 mei 2016
    Heren veel plezier en geniet ze. Ga jullie reis verslag volgen.
    Groetjes vanuit het zonnige Voorst
  4. Gerda en Doke:
    11 mei 2016
    Wat leuk dat we jullie kunnen volgen. We gaan met zn vieren genieten van jullie reisverslagen!!!!
  5. Joke en Hans:
    Hey Marcel en Henk
    Véél plezier aan de andere kant van de oceaan...
    See you !!!
    Groetjes uut Reurle
  6. Diane de Greef:
    11 mei 2016
    Hopelijk gaan jullie samen vele mooie dingen zien en beleven. Geniet ervan! Dikke kus van Diane.
  7. Toon en Erna:
    11 mei 2016
    Eindelijk is het dan zo ver, jullie gezamenlijke reis naar Amerika.
    Heel veel plezier samen ! Geniet er van.
  8. Willem Tesselaar:
    12 mei 2016
    Fijn dat vlucht zonder problemen is verlopen lekker genieten in SAN Fransisco wij blijven jullie volgen Gr Truus en Willem
  9. Jeanne:
    Goedemorgen boerenzoon en superboer. Geniet ervan. Jullie hebben het verdiend
  10. Mia de jong:
    12 mei 2016
    Toch jammer dat jullie via die stad zonder titel moesten reizen.
    Geniet van Alcatraz, maar blijf er niet hangen (zitten)
    Groetjes
  11. Thea Kolk:
    13 mei 2016
    Hallo Henk en Marcel,

Heel erg leuk,dat wij jullie zo kunnen volgen op deze manier.
    Reisverslag en de vele mooie foto's ( al heel wat gezien en gelopen !!!! in twee dagen )
    Bij de stad zonder "titel " had ik zo iets van he ????
    Toen viel het kwartje !!!!!!!!!!!!!
    Groetjes en genieten