Dag 5: Monterey

15 mei 2016 - Monterey, California, Verenigde Staten

Dag 5 begon goed! Ten eerste was het fantastisch stralend weer en ten tweede zagen we dat Max de GP had van Barcelona had gewonnen! We hebben rustig ontbeten en alles weer in de auto gepakt. Vandaag gaan we weer richting de westkust. Er stond een rit van 4,5 uur op het programma naar de kustplaats Monterey. Ongeveer 2 uur rijden onder San Francisco ligt de baai van Monterey. Monterey Bay is een uitstekende plaats om verschillende zeezoogdieren te spotten. Naast het 'kleinere zeeleven' zoals zeeleeuwen, zeeotters, dolfijnen, bruinvissen en verschillende zeevogels komen er ook grote walvissoorten voor. Zo zwemmen er elk jaar bultruggen, grijze walvissen, noordkapers, orka's en zelfs blauwe vinvissen voor de kust van Monterey Bay. Wat de baai van Monterey zo bijzonder maakt is het feit dat de baai onder water wordt gekenmerkt door een canyon. Deze onderwater canyon is de 3e grootste onderzeese canyon in de wereld. Het zorgt ervoor dat het de baaihele jaar door van onderaf wordt voorzien van koud en voedselrijk zeewater. Het voedselrijk water zorgt voor uiteenlopende zeezoogdieren en zeevogels die zich voeden binnen de canyon en langs de rand van de canyon.

Op de weg er naar toe hebben we nog even wat inkopen gedaan bij de Walmart. Daar werd Henk aangesproken door een grote donkere man. Die vroeg aan Henk. Hey mister you're very tall. Do you play basketball? Waarop Henk antwoordde: No I play professional soccer by Harfsen 3 in the Netherlands. Dus Henk was even een attractie in de supermarkt!

Panorama Fisherman's Warf Monterey

We hadden vandaag geen speciale plannen op papier staan dus we hebben er een relaxed dagje van gemaakt. We kwamen rond 15.00 uur aan bij het hotel. We hebben de spullen uitgeladen en zijn vervolgens even richting de haven gelopen.

Fisherman's Warf Monterey Monterey

Daar hebben we wat zeeleeuwen, otters en een pianoman gespot en zijn toen weer terug gelopen naar het hotel. Morgen staat er een lange tocht te wachten richting Los Angeles via highway 1. Tot morgen!!!

Piano Man Fisherman's Warf Monterey

1. Mia de jong:
    16 mei 2016
    Wat mooi allemaal. Ik liep wat achter met kijken (zal Henk niks verbazen), maar
    ook dan is het allemaal nog even interessant!
    Erg leuk om jullie zo te volgen. Ga zo door!
  2. Vanessa:
    17 mei 2016
    Hey Mars en Henk, ik zie en lees jullie verhalen nu pas voor het eerst en het ziet er fantastisch uit zeg! Super gaaf! Ben zeer benieuwd naar het volgende avontuur! Genieten daar! Groetjes Vanessa
  3. Diane de Greef:
    17 mei 2016
    Ben erg nieuwsgierig wat jullie van de Honkbal wedstrijd hebben gevonden..!
  4. Ada Tesselaar:
    18 mei 2016
    Wat een prachtige reis zeg !!!! Ik ben hartstikke jaloers....supergaaf !!!!!!!!! En jullie verslag is leuk.
    Geniet ervan !!! Groetjes Ada