Dag 4: Sequoia National Park

14 mei 2016 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

We komen in Amerika eindelijk een beetje in ons ritme. We werden net voor de wekker wakker. We hebben ontbeten, de auto weer vol gestouwd en vertrokken richting het zuiden. Vandaag staat er weer een ander nationaal park op het programma. Sequoia National Park. Het park staat vol gigantisch grote bomen van meer dan duizenden jaren oud. Sequoia National Park is een nationaal park in het zuidelijke deel van de Sierra Nevada in Californië. Het park dankt zijn naam aan de mammoetbomen of sequoia's die er groeien.

Uitzicht

Sequoia National Park Sign

Toen we het park binnen reden was het nog zonnig en warm maar hoe verder we het park in reden hoe kouder het werd. Het was ook gigantisch mistig. De weg er naar toe was echt fantastisch. Een smalle route dwars door een gigantisch bos van grote bomen, rivieren en rotspartijen. Op een gegeven moment was het zo mistig dat we stapvoets verder moeten rijden. We hebben op meerdere punten gestopt om de sequoia bomen van dichtbij te bekijken. Een echte man begint bij twee meter maar deze bomen zijn niet normaal groot. Je ziet op de foto's hoe klein we zijn ten opzichte van deze bomen.

Boom  Klein Boompje  Spider-man

Als dit nog niet groot genoeg was hebben ze in dit park ook nog eens de grootste boom van de wereld. De General Sherman Tree. In 2002 is het volume geschat op 1.486 m³. De boom zou 2200 jaar oud zijn en is 84 m hoog. Naast deze boom staan nog vier van de tien grootste bomen ter wereld in het Giant Forest.

General Sherman

We hebben de Sherman Tree Trail gelopen totdat we bij de gigantische General Sherman Tree aankwamen. Wat een gigantische boom!! Het was nog erg mistig waardoor we de top van de boom helaas niet konden zien maar dat had ook wel zijn charmes.

Mist Bos Marmot

Meadows

Panoroma Sequoia

We hebben het park verder bezocht en langzaam verder gereden. Door alle smalle wegen en haarspeldbochten doe je er bijna 2 uur over om het park uit te rijden. Maar je verveelt je geen moment. En de route is prachtig. We waren rond 20 uur bij ons hotel in Visalia! Hebben er vervolgens gegeten en dat was dag 4 van onze USA trip!

uitzicht 2

1. Rik:
    15 mei 2016
    Geweldig
  2. Mariëlle:
    15 mei 2016
    Zo te lezen hebben jullie het erg mooi. Nog een fijne vakantie!
  3. Marian Berends:
    16 mei 2016
    Wat een prachtige foto's laten jullie ons zien. Ben een beetje jaloers zo'n mooie reis. Maar geniet er mast mooi van wij lezen de verslagen graag