Dag 8: Warner Bros Studio Tour

18 mei 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We stonden opnieuw vroeg op vandaag. We hebben de koffers weer in de auto geladen, uitgecheckt en zijn toen naar Burbank gereden. Daar stond de Warner Bros Studio Tour op ons te wachten.

Warner Bros Studio Tour Warner Bros

Voor mij (Marcel) een droom die uitkomt. We kregen eerst een introductiefilm te zien over Warner Bros en welke bekende films er allemaal onder Warner Bros vallen. Vervolgens werden we voorgesteld aan onze chauffeur en gids We zaten in een groepje van 12 personen. Iedereen kon vertellen welke Warner Bros tv-show hun favoriet was. Ik riep uiteraard the Big Bang Theory en the Conan O'Brien show. We zijn toen ingestapt in een karretje en werden rondgeleid over het terrein. Eerst kregen we een woonwijk en een aantal huizen te zien. Enkele bekende huizen zoals het Gremlin huis (waar de oude vrouw uit de electrische lift gegooid wordt) en het huis van Full House.

Gremlin Huis

Bijna alle gebouwen zijn zo nep als wat. Wat steen zou moeten zijn is plastic. Onze gids gaf aan welke films en tv-shows er op genomen zijn. Er kwamen een aantal bekende gebouwen naar voren. Het is zo'n raar idee dat je vorige maand nog een film of serie gezien hebt en er nu zelf staat. We hebben een huis van binnen bekeken maar je wordt belazerd waar je bij staat. Op tv ziet het er allemaal echt uit maar eenmaal hier zie je pas hoe film echt werkt. Zelfs de bomen zijn deels niet echt. Als een boom meer  bladeren nodig moet hebben maken ze er gewoon nieuwe takken aan met behulp van een trekbandje.

Boom met trekbandjes

We kwamen ook langs het Full House huis.

Full House

En langs het grasveldje waar scenes van oa the Big Bang Theory en Friends opgenomen zijn. En toen was het tijd om een echte soundstage te bezoeken. En wat voor eentje. We mochten er helaas geen foto's maken maar we bezochten in stage 25 de set van The Big Bang Theory.

The Big Bang Theory 1 The Big Bang Theory

Echt fantastisch!!! De appartement van Sheldon en Leonard helemaal ingericht. De bank (met Sheldon's spot) en de bureau's, de keuken. Niet normaal gaaf om daar voor te staan. Nog geen halve meter verder stond de set van de defecte lift en de deuren van het appartement van Penny en de heren. Nogmaals echt jammer dat je hier geen foto's van mocht maken. Een soundstage ernaast was de set van de sitcom Mom. Deze is sinds dit jaar te zien op Veronica. Ook hier weet bizar en ongekend gaaf dat je daar dan dichtbij staat. En als dat nog niet genoeg was gingen we nog even naar de soundstage schuintegenover de set van Mom. En daar zag ik al het woord Conan op de deur staan. En ineens stonden we op de set van de Conan O'Brien show. Ook hier mochten we helaas geen foto's maken. Echt super om dit een keer in het echt te zien. Het ziet er allemaal heel erg klein uit dan wat je op tv te zien krijgt maar dat is de magie van film en tv. De Tour bracht ons verder door de werkplaats waar ze de sets maken. En toen was het tijd om wat film auto's te bekijken. We gingen naar binnen en daar stonden alle Batmobiles en motoren uitgestald.

Batmobile

Toen zijn we naar het gebouw ernaast gelopen. Ook wel het Prophouse genoemd. Hier liggen alle objecten, meubels en props die je in films en tv kan gebruiken. Honderden telefoons, stoelen, lampen wat je ook maar nodig hebt en zij hebben het. Vier verdiepingen vol met attributen. Waarop Henk zegt dat we in Nederland ook zo'n gebouw hebben! Back in Holland we called it the Kringloop. En toen was de tour bijna tot zijn einde. Als laatste kregen we stage 49 te zien. Dit een soort van museum waarin uitgelegd wordt hoe een film van A tot Z gemaakt wordt. Er waren oude sets aanwezig van de serie Friends en Two and a half Men. Je kon daar op dé bank van Central Perk zitten.

Friends Set

Er waren ook veel originele props uit verschillende films aanwezig. Zoals de kostuums van Superman en Mad Max. De poppen uit The Corpse Bride en de kruis van The Exorcist. En als dat nog niet genoeg was komt er ineens iemand met een Oscar naar me toe gelopen. Of ik een echte Oscar even vast wilt houden. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Het was een echte Oscar. Gewonnen door Warner Brothers voor Documentary Short Subject voor de film 'So Much For So Little'. Het was even een dagje uit voor Marcel!!

Oscar

Na de studio tour zijn we naar Griffith Observatory gereden. Dit is een planetarium in de bergen van Los Angeles. Daar heeft Henk een oplossing gevonden voor mensen die snel willen afvallen. Verhuis naar de planeet Mercurius!!

Gewicht op aarde Gewicht op Mercurius

Vanuit hieruit had je een prachtig uitzicht over LA en het Hollywoodsign.

Griffith Park Hollywood Sign

Vervolgens was het weer tijd om de auto in te stappen en Los Angeles te verlaten. Het was een goede twee uur rijden naar Palm Springs gaf de TomTom aan. Maar we hebben er iets langer over gedaan. Het stond compleet vast rondom Los Angeles. En dan heb je daar ook nog eens 6-baanswegen. We kwamen rond 18:00 aan in Palm Springs. Daar hebben we inkopen gedaan voor de komende dagen en zijn toen naar ons hotel gereden. We stapte de koele auto uit en we verrast door het warme klimaat. Jesus wat warm ineens!! Het was rond de 34 graden en de zon was al achter de bergen verdwenen. We hebben vervolgens ons hotel opgezocht. We kwamen de gang van het hotel binnen en zagen onze fel gele deur van onze kamer. Het zal toch niet dat de rest van de kamer ook geel is?? En ja hoor fel gele bedden met fel oranje muren! Maar de kamer was wel gigantisch groot. Dat dan weer wel!

Gele badkamer

Morgen staat er de langste rit op het programma richting de Grand Canyon. Tot morgen!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vanessa:
    19 mei 2016
    Gaaaaaff!! Ben jaloers!! Echt super wat jullie allemaal zien en meemaken!!
  2. Marian Berends:
    Hallo Marcel en Henk,

wat een leuke verslagen en wat beleven jullie een waanzinnige mooie reis. Ook de foto's zijn prachtig die reuze bomen vond ik erg indruk wekkend. Nou goede en veilige reis verder benieuwd naar wat komen gaat.
  3. Carina:
    19 mei 2016
    Super heren, geweldig wat jullie allemaal zien en doen.
    Ook schitterende foto's.
  4. Willem Tesselaar:
    19 mei 2016
    Prachtige foto's en video's . Marcel voor jou een ideale lokatie en veel te beleven en te zien ,supergaaf, groeten
  5. Diane de Greef:
    19 mei 2016
    Wow, wat een druk programma, heren.! Jullie zullen wel bekaf zijn straks.
    Maar het is ook genieten aan deze kant hoor. Mooie foto`s maken jullie!