Dag 9: Joshua Tree National Park

19 mei 2016 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

We zijn voor de verandering vanochtend maar weer eens vroeg opgestaan. Vandaag stond namelijk de langste autorit van de vakantie op het programma. Toen we buiten kwamen kregen we gelijk een 'klap' voor onze kop, het was nu al rond de 30 graden. Het zou een lange warme dag worden met zo'n 450 mijll te rijden, dat is omgerekend zo'n 730 kilometer. We vertrokken vanuit Palm Springs richting Joshua Tree National Park.

Joshua Tree (3)

Het park wordt gekenmerkt door twee totaal verschillende woestijnlandschappen: De lage Colorado Desert in het zuidoosten en de hoger gelegen, vochtigere en iets wat  koelere Mojave Desert. Dit is het gebied waar 'Joshua trees' groeien, een plantensoort uit het geslacht Yucca, waar het park zijn naam ook aan dankt.

Joshua Tree (5)

Naast de Joshua trees is het park ook bekend om zijn vreemde landvormen. De heuvels en rotsen bestaan uit massief gesteente, dat is verbrokkeld in losse stukken.

Joshua Tree (2) Joshua Tree (4)

Joshua Tree (1)

Het was een rit van ruim 130 mijl, met uitzichten op allerlei bomen, cactussen en rotspartijen. En toen was het tijd om de TomTom in te stellen op ons hotel bij de Grand Canyon.

Brievenbussen

Nog 5,5 uur te rijden met zo'n 300 mijl te gaan. De TomTom liet ons binnen door rijden. Waar we in eerst instantie niet echt blij mee waren maar we waren snel van mening veranderd. Het was een mooie route. Bijna een uur later kwamen we er achter welke route dit was. Er stond ineens een grote 66 op de weg, oftewel... we zaten op route 66.

Route 66 Henk Route 66 Marcel

Bijna aan het einde van de route gingen reden we over een spoorwegovergang. In de verte zagen we een goederentrein aan komen. Nu hebben we een kleine prijsvraag: hoeveel  wagons vervoerd deze trein?? (zie filmpje) Zet in een reactie hieronder je antwoord!

Aan het einde van de weg gingen we rechtsaf de Interstate 40, deze  moesten we nog  220 mijl volgen. Hoe dichter bij we bij de Grand Canyon kwamen hoe kouder het werd. Maar met 20 graden was het heerlijk aangenaam. We kwamen rond 19.00 uur  aan bij ons hotel. Het begon al donker te worden dus zijn we niet richting de Grand Canyon gegaan. Morgen zie je daarvan de foto's. Tot morgen.

1. Rik namens ICT Zozijn:
    4-1 wagonnetjes ?
  2. Carina:
    20 mei 2016
    Mooi foto's weer enne v.w.b. die wagonnetjes : een heleboel! Jeetje, daar sta je wel een uur voor te wachten!! Trouwens erg druk on route 66!!!
  3. Willem Tesselaar:
    Mooie dag weer gehad volgens mij en ik telde 97 wagons, veel plezier morgen
  4. Henk en Marcel USA 2016:
    21 mei 2016
    @Carina: er was geen letterlijk geen hond op de weg! Het is een lange (saaie) route vol met hobbels!!