Dag 10: Grand Canyon en Monument Valley

20 mei 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Vanmorgen weer vroeg uit de veren voor een druk programma! We begonnen met een kort ritje naar de Grand Canyon, gisteren waren we daar namelijk letterlijk om de hoek geindigd!

Grand Canyon (9)

Bij aankomst denk je nog, welke Grand Canyon... maar dan opeens zie je de gigantische kloof voor je.

Grand Canyon (1) Grand Canyon (6)

Grand Canyon (3)

Wat een uitzicht, echt niet normaal! Het weer was lekker warm maar het waaide wel behoorlijk hard. En natuurlijk hebben we weer te veel foto's gemaakt, hieronder staan er een aantal maar dat is maar een klein aantal. Na een aantal uurtjes rond te hebben gelopen, en 10 keer tegen elaar gezegd te hebben: 'das ook mooi', werd het hoog tijd voor de volgende bezienswaardigheid!

Grand Canyon (12)

Monument Valley stond nu op het programma. Monument Valley is wellicht een van de meest gefotografeerde gebieden van Amerika. Het decor van de rode rotsformaties en de omringende woestijn heeft als set dienst gedaan in menige films en documentaire over het Wilde Westen. Het was een ritje van ongeveer 4 uur inclusief stops. Het was een prachtige rit langs typisch Amerikaanse wegen. Aangekomen bij Monument Valley stonden de 3 iconische rotsen in de verte op ons te wachten.

Monument Valley (1) Monument Valley (4)

Het waaide daar ook gigantisch hard. We hebben daar nog wat rond gelopen en zijn toen weer teruggereden naar ons hotel. Onderweg nog even onze dagelijkse boodschappen gedaan, morgen staat de stad Page op ons te wachten. Bis Morgen!!