Dag 3: Yosemite National Park

13 mei 2016 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

We zijn de dag rustig begonnen, aan de overkant van het hotel hebben we in een echte Amerikaanse Diner ontbeten. Daarna de koffers gepakt en uitgecheckt, het was tijd om onze auto bij autoverhuur Hertz op te halen. Het was een stukje lopen naar de garage, onderweg de lokale zwervers gedag gezegd! en kwamen. En daar stond die dan, een parelwitte Kia Sportage. We hebben alles ingeladen, de TomTom ingesteld en gaan met die witte banaan. Maar hoe zet je zo'n automaat aan, de 2 wijze boeren uit het oosten stonden even met de mond vol tanden. Zet hem in de P, trap op de rem en draai de sleutel om was het antwoord... en verrek ja, hij deed het!

Kia

Het was even zoeken naar de juiste route in San Francisco omdat het merendeel daar éénrichtingsweg is, maar het is gelukt!! Het eerst gedeelte van de route was een vijfbaansweg richting Oakland. Na Oakland hebben we inkopen gedaan bij een Walmart supermarkt. Echt niet normaal groot zeg, de Macro in Duiven is er niks bij!!! Alleen voor het wc-papier hadden ze al 3 schappen nodig, tijdens een sanitaire stop bij  Yosemitie bleek wel waarom! ;-)

WC rollen

Na de inkopen had we nog een lange rit voor ons. Het was nog zeker 4,5 uur rijden naar Yosemite National Park.

Yosemite National Park is een nationaal park in het oosten van de Amerikaanse staat Californië. Het heeft een oppervlakte van meer dan 3000 km² en ligt op de westelijke flanken van de centrale Sierra Nevada. Yosemite is bekend om de Yosemite Valley, een door gletsjers ontstaan dal met granieten rotswanden, waarvan Half Dome en El Capitan de meest herkenbare zijn.

Yosemite2  Yosemite5   Yosemite3

De route er heen is al een attractie op zich. Een prachtige route met haarspeld bochten, stijlen hellingen en een fantastisch uitzicht. We zijn op meerdere punten,, op de route naar Yosemite Village, gestopt. Het landschap biedt voor ieder wat wils. Van gigantische rotsen, rivieren, bossen tot watervallen. We hebben meer dan 3 uur door het park gereden en nog lang niet alles kunnen zien maar zoals jullie aan de foto's kunnen zien mogen we niet klagen.

Yosemite6

Yosemite7

De route richting het hotel was net zo mooi als de weg naar het park toe. Eenmaal aangekomen bij het hotel hebben we ons ingecheckt en zijn toen nog even wat wezen eten bij het restaurant om de hoek van het hotel. Het eten was goed maar de ober was overdreven aardig en woest irritant! Maar goed je kan niet alles hebben.

1. Willem Tesselaar:
    14 mei 2016
    Wat een uitzichten en mooie natuur,blijf genieten.Doen wij dit weekend ook
  2. Gerrit:
    beam me up Scotty
  3. Miranda:
    14 mei 2016
    Gaaf hoor! Zo hebben jullie in een paar dagen al heel wat moois gezien. Ook leuk om op deze manier bekende plekken terug te zien. Geniet ervan!